Accesibilitate

Buletin Informativ 2024

Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea autorităţii sau instituţiei publice

Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice

Organigramă

Regulament de organizare și funcționare

Program de funcționare:

Luni – Joi: 08.00 – 16.30

Vineri: 08.00 – 14.00

Programul de audiențe:

SILVIU NICOLAE UNGUR
Director General

  • Marti 10:00 – 12:00

DIANA POP-LAAR
Director general adjunct protecţia copilului şi asistenţă socială

  • Miercuri 10:00 – 14:00

Cum vă puteți înscrie în audiență?

Cetățenii care solicită audiență la conducerea instituției se pot programa la Registratura DGASPC Maramureș din Baia Mare, strada Banatului nr. 1, telefonic la numărul 0262.228.999 sau prin e-mail la adresa office@dgaspcmm.ro.

Numele şi prenumele persoanelor din conducerea autorităţii sau a instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice

Personalul de conducere al D.G.A.S.P.C. Maramureș cuprinde: directorul general, directorii generali adjuncți, șefii de servicii si șefii de birouri.

  • DIRECTOR GENERAL: Ungur Silviu Nicolae
  • DIRECTOR GENERAL ADJUNCT PROTECȚIA COPILULUI ȘI ASISTENȚĂ SOCIALĂ: Pop-Laar Diana Gina
  • DIRECTOR ADJUNCT: Put Florin
  • Șef Serviciu Buget-Management Financiar, Prestatii Sociale si Contabilitate: Griguță Maria
  • Șef Serviciu Management resurse umane și salarizare: Racolța Dana
  • Șef Serviciu Juridic, Adopții si Secretariatul Comisiei pentru Protectia Copilului si al Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap: Lutaș Ancuța
  • Șef serviciu Evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap: Stan Mariana Rodica
  • Șef serviciu Evaluare complexă a copilului: Moș Augusta Maria
  • Șef serviciu Management de caz pentru adulți și monitorizarea serviciilor sociale: Timiș Maria
  • Șef serviciu Intervenție în regim de urgență în domeniul asistenței sociale: Covaciu Daniela Maria
  • Șef serviciu Management de caz pentru alternative de tip familial și rezidențial destinat copiilor: Boitor Nicolae
  • Șef Serviciu Administrativ, tehnic, patrimoniu si Echipa de Interventie si Deservire: Mureșan Marcel Traian
  • Șef serviciu Comunicare, Strategii, Programe, Registratură, Relații cu publicul și IT: Mândru Adrian
  • Șef centru Complex servicii nr. 1: Oros Traian
  • Șef centru Complex servicii nr. 2 Baia Mare: Breaz George Sebastian
  • Coordonator Complex Servicii nr. 3 Vișeu de Sus: Tomoiagă Gheorghe
  • Șef centru Complex servicii nr. 4 Baia Mare: Tămaș Florin
  • Șef centru Complex servicii nr. 5 Sighetu Marmației: Tomoiagă Gheorghe
  • Șef centru Complex servicii nr. 6 Sighetu Marmației: Temporar vacant
  • Șef centru Complex servicii nr. 7 Sighetu Marmației: Stan Grigore
  • Șef centru Complex servicii nr. 8: Popan Nița
  • Șef centru Complex servicii Baia Mare: Finteușan Lucia Camelia
  • Șef centru Complex servicii Sighetu Marmației: Ilieș Daniela
  • Șef centru – Centrul de Îngrijire și Asistență Poienile de Sub Munte: Oncea Mihai
  • Coordonator personal de specialitate – Centrul de Zi Griviței: VACANT
  • Coordonator personal de specialitate – Centrul de Zi Bujorului: Balas Nela Ruxanda
  • Coordonator personal de specialitate – CIA Poienile de Sub Munte: Drozd Maria Liliana
  • Coordonator personal de specialitate – Centrul de Zi Ajută: Petran Maria Daniela

Responsabil cu difuzarea informațiilor publice

Funcționarul public responsabil cu difuzarea informațiilor publice la nivelul D.G.A.S.P.C. Maramureș este domnul Coza Vasile, numit în funcția publică de consilier superior în cadrul Compartimentului Comunicare, Registratură și IT, telefon 0262-228.999 – interior 17, e-mail relatiicupublicul@dgaspcmm.ro.

Coordonatele de contact ale autorităţii sau instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet

DIRECȚIA GENERALĂ DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI MARAMUREȘ

Componenta PROTECȚIA COPILULUI și sediul pentru corespondență:

Municipiul Baia Mare, strada Banatului nr. 1, Cod poștal 430353

Telefon: 0262.228.999, Fax: 0262.228.322

Componenta PROTECȚIA PERSOANEI ADULTE CU DIZABILITĂȚI

Municipiul Baia Mare, strada Victor Babeș nr. 54, Cod poștal 430082

Telefon/Fax: 0262.217.009

 

E-mail: office@dgaspcmm.ro

Pagină web: www.dgaspcmm.ro

Facebook: www.facebook.com/dgaspcmm

Depunere electronică petiție: http://online.dgaspcmm.ro/epetitii/public/petitii/addpetitie

Consultarea stării documentelor depuse la DGASPC Maramureş: http://online.dgaspcmm.ro/cid_online/

Număr unic național pentru copii: 119

Biroul Evidență și Plată Prestații Sociale: 0787.890.943

Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului: 0753.317.031

Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap: 0753.317.010; 0787.886.103

Serviciul intervenție în regim de urgență în domeniul asistenței sociale: 0787-893.312 (zona Baia Mare)

Serviciul intervenție în regim de urgență în domeniul asistenței sociale: 0753-317.112 (zona Sighetu Marmației)

Informații asistenți maternali profesioniști: 0787-893.328

Programări pentru evaluarea complexă a persoanelor adulte cu handicap în teritoriu: 0787-890.942

Secretariatul Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap: 0753.317.011

Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil

Contul de execuție și bilanțul contabil la 31 decembrie 2023:

Contul de executie bugetară

Programele şi strategiile proprii

Lista cuprinzând documentele de interes public

În abordarea problematicii documentelor care constituie documente de interes public ale  Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Maramureș s-a procedat prin analiza prerogativelor și atribuțiilor conferite prin legislația în vigoare și a reglementărilor cu caracter normativ intern ale Directorului general și compartimentelor funcționale ale instituției, aşa cum acestea au fost indicate în Regulamentul de Organizare și Funcționare al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Maramureș, aprobat prin prevederile articolului 2 al Hotărârii Consiliului Județean Maramureș numărul 194 din 29.VIII.2018 privind aprobarea Organigramei, Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Maramureș.

Demersul a fost centrat pe examinarea documentelor de interes public gestionate la nivelul Directorului General și la nivelul fiecărui compartiment funcțional al instituției, prin raportare la aceste compartimente, întrucât legislația în vigoare nu definește, in terminis, documentele de interes public gestionate de instituție, Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, definind, prin prevederile articolului 2, literele a, b și c autoritățile sau instituțiile publice, informația de interes public și informația cu privire la datele personale.

Astfel, în sensul actului normativ sus-citat, prin autoritate sau instituţie publică se înţelege orice autoritate ori instituţie publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, orice regie autonomă, companie naţională, precum şi orice societate comercială aflată sub autoritatea unei autorităţi publice centrale ori locale şi la care statul român sau, după caz, o unitate administrativ-teritorială este acţionar unic ori majoritar, prin informaţie de interes public se înţelege orice informaţie

care priveşte activităţile sau rezultă din activităţile unei autorităţi publice sau instituţii publice,

indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informaţiei, iar prin informaţie cu privire la datele personale se înţelege orice informaţie privind o persoană fizică identificată sau identificabilă.

Singurele precizări făcute prin legislația în vigoare cu privire la actele emise și gestionate de către Directorul General al D.G.A.S.P.C. Maramureș sunt făcute prin prevederile articolului 16, alineatul 1, alineatul 2, literele c, d, e, f, g și h ale Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al Direcției generale de asistență socială și protecția copilului, regulament care constituie anexa numărul 1 a Hotărârii Guvernului României nr. 797/ 08.XI.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţa socială şi a structurii orientative de personal.

Astfel, potrivit dispozițiilor articolului 16, alineat 1, teza II al Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al Direcției generale de asistență socială și protecția copilului, regulament care constituie anexa numărul 1 a Hotărârii Guvernului României nr. 797/ 08.XI.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţa socială şi a structurii orientative de personal “în exercitarea atribuţiilor ce îi revin directorul executiv/general emite dispoziţii”.

Conform dispozițiilor articolului 16, alineat 3 al Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al Direcției generale de asistență socială și protecția copilului, regulament care constituie anexa numărul 1 a Hotărârii Guvernului României nr. 797/ 08.XI.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţa socială şi a structurii orientative de personal, Directorul executiv/general îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii principale:

  1. a) exercită atribuţiile ce revin Direcţiei generale în calitate de persoană juridică;
  2. b) exercită funcţia de ordonator secundar/terţiar de credite;
  3. c) întocmeşte proiectul bugetului propriu al Direcţiei generale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar, pe care le supune avizării colegiului director şi aprobării consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti;
  4. d) coordonează procesul de elaborare şi supune aprobării consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti proiectul strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale, precum şi al planului anual de acţiune, având avizul consultativ al colegiului director;
  5. e) coordonează elaborarea rapoartelor generale privind activitatea de asistenţă socială, stadiul implementării strategiilor prevăzute la lit. d) şi propunerile de măsuri pentru îmbunătăţirea acestei activităţi, pe care le prezintă spre avizare colegiului director şi apoi comisiei pentru protecţia copilului;
  6. f) elaborează statul de personal al Direcţiei generale; numeşte şi eliberează din funcţie personalul din cadrul Direcţiei generale, potrivit legii;
  7. g) elaborează şi propune spre aprobare consiliului judeţean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti statul de funcţii al Direcţiei generale, având avizul colegiului director;
  8. h) controlează activitatea personalului din cadrul Direcţiei generale şi aplică sancţiuni disciplinare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
  9. i) este vicepreşedintele comisiei pentru protecţia copilului şi reprezintă Direcţia generală în relaţiile cu aceasta;
  10. j) asigură executarea hotărârilor comisiei pentru protecţia copilului.

În baza dispozițiilor articolului 16, alineat 4 al Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al Direcției generale de asistență socială și protecția copilului, regulament care constituie anexa numărul 1 a Hotărârii Guvernului României nr. 797/ 08.XI.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţa socială şi a structurii orientative de personal, directorul executiv/general îndeplineşte şi alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite prin hotărâre a consiliului judeţean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului Bucureşti.

În lumina acestor prevederi legale, documentele de interes public emise de către Directorul General al D.G.A.S.P.C. Maramureș sunt următoarele:

  • dispoziții (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documéntele nu conțin date cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • proiectul bugetului propriu al Direcţiei generale şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
  • proiectul strategiei anuale, pe termen mediu şi lung, de restructurare, organizare şi dezvoltare a sistemului de asistenţă socială şi protecţie a drepturilor copilului;
  • proiectele rapoartelor generale privind activitatea de asistenţă socială şi protecţie a drepturilor copilului;
  • stadiul implementării strategiilor;
  • propunerile de măsuri pentru îmbunătăţirea acestei activităţi;
  • actele de numire și eliberare din funcţie a personalului din cadrul Direcţiei generale (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documéntele nu conțin date cu carácter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • statul de funcţii al Direcţiei generale (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documéntele nu conțin date cu carácter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • dispoziții de sancționare a a personalului din cadrul Direcţiei generale (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documéntele nu conțin date cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor).
  • Documentele de interes public gestionate de către Directorul General al D.G.A.S.P.C. Maramureș sunt următoarele:
  • statul de personal al Direcţiei generale (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documéntele nu conțin date cu carácter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • procesele-verbale de control privind activitatea personalului din cadrul Direcţiei generale și aplicarea sancțiunilor disciplinare personalului (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documéntele nu conțin date cu carácter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • procesele-verbale de constatare a contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la articolul 135 din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documéntele nu conțin date cu carácter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • hotărârile comisiei pentru protecţia copilului (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documéntele nu conțin date cu carácter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor).

Conform prevederilor articolului 15, alineat 6 al Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al Direcției generale de asistență socială și protecția copilului, regulament care constituie anexa numărul 1 a Hotărârii Guvernului României nr. 797/ 08.XI.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţa socială şi a structurii orientative de personal “ședinţele colegiului director se desfăşoară în prezenţa a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi şi a preşedintelui. În exercitarea atribuţiilor ce îi revin colegiul director adoptă hotărâri cu votul a jumătate plus unu din totalul membrilor săi”.

 

  • Compartimentul Juridic şi contencios gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislaţia în vigoare;
  • sentinţe şi decizii judecătoreşti, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • hotărâri ale comisiei pentru protecţia copilului, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • hotărâri ale altor organisme cu atribuţii jurisdicţionale, cu respectarea principiului confidenţialităţii.

 

  • Biroul Management resurse umane gestionează următoarele documente de interes public:
  • acte normative care reglementează organizarea şi functionarea D.G.A.S.P.C. Maramureş;
  • structura organizatorică, atribuţiile compartimentelor, programul de funcţionare;
  • raportul anual de activitate al biroului resurse umane;
  • organigrama D.G.A.S.P.C. Maramureş;
  • regulamentul de organizare şi funcţionare al D.G.A.S.P.C. Maramureş.

 

  • Serviciul Comunicare, Registratură, Secretariat și IT gestionează următoarele documente de interes public:
  • informaţiile de interes public comunicate din oficiu în temeiul prevederilor art. 5, alin.1, lit. a-i al Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, privind :
  • actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea instituţiei publice;
  • structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de
  • audienţe al instituţiei publice;
  • numele şi prenumele persoanelor din conducerea instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
  • coordonatele de contact ale instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
  • sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;
  • programele şi strategiile proprii;
  • lista cuprinzând documentele de interes public;
  • lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
  • modalităţile de contestare a deciziei instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră
  • vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
  • buletinul informativ anual care conţine informaţiile de interes public comunicate din oficiu;
  • raportul periodic de activitate, cel puţin anual;
  • comunicate de presă.

 

  • Compartimentul Comunicare, Registratură și IT gestionează următoarele documente de interes public:
  • informaţiile de interes public comunicate din oficiu în temeiul prevederilor art. 5, alin.1, lit. a-i al Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, privind:
  • actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea instituţiei publice;
  • structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de
  • audienţe al instituţiei publice;
  • numele şi prenumele persoanelor din conducerea instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice;
  • coordonatele de contact ale instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet;
  • sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil;
  • programele şi strategiile proprii;
  • lista cuprinzând documentele de interes public;
  • lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii;
  • modalităţile de contestare a deciziei instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
  • buletinul informativ anual care conţine informaţiile de interes public comunicate din oficiu;
  • raportul periodic de activitate, cel puţin anual;
  • comunicate de presă.

 

  • Compartimentul Secretariatul comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap gestionează următoarele documente de interes public:
  • datele cu caracter public, uzitate în activitatea acestui compartiment sunt datele comisiei de
  • evaluare a persoanelor adulte cu handicap şi datele de eliberare a certificatelor si hotărârilor de încadrare într-un grad de handicap a persoanelor adulte cu handicap.

 

  • Compartimentul Secretariatul comisiei pentru protecţia copilului gestionează următoarele documente de interes public:
  • datele cu caracter public, uzitate în activitatea acestui compartiment sunt datele comisiei pentru protecţia copilului şi datele de eliberare a certificatelor si hotărârilor de încadrare într-un grad de handicap al copiilor.

 

  • Biroul Monitorizare, strategii, programe și coordonare locală gestionează următoarele documente de interes public:
  • raport statistic privind Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru Direcţia Muncii, A.J.P.I.S. Maramureş;
  • planul judeţean antisărăcie şi promovarea incluziunii sociale;
  • Legea nr. 519/2002 privind realizarea accesibilităţilor pentru persoanele cu handicap.
    • Biroul Control intern, managementul calităţii serviciilor sociale şi urmărire contracte gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislația în vigoare.
    • Compartimentul Audit gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislaţia în vigoare.

 

  • Compartimentul Adopții gestionează următoarele documente de interes public:
  • compartimentul a comunicat faptul că prin prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2004, republicată, privind procedura adopţiei se prevede principiul garantării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele de identificare ale adoptatorului sau, după caz, ale familiei adoptatoare, precum şi în ceea ce priveşte identitatea părinţilor fireşti.

 

  • Serviciul Management de caz pentru copil pentru alternative de tip rezidențial gestionează următoarele documente de interes public:
  • Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social;
  • Hotărârea nr. 1434/2004 privind atributiile Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea nr. 1437/2004 privind organizarea şi Metodologia de funcţionare a Comisiei pentru Protecţia Copilului;
  • Hotărârea nr. 1438/2004 pentru aprobarea Regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor de prevenire a separării copilului de familia sa Regulamentul – cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor de tip rezidenţial;
  • Ordinul nr. 21/2004 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind serviciile pentru protecţia copilului de tip rezidenţial;
  • Ordinul nr. 27/2004 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii pentru serviciile pentru protecţia copilului de tip rezidenţial pentru copiii cu dizabilităţi ;
  • Ordinul nr. 48/2004 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind serviciul pentru
  • dezvoltarea deprinderilor de viata independentă;
  • Ordinul nr. 73/2005 privind aprobarea modelului Contractului pentru acordarea de servicii sociale, încheiate de furnizorii de servicii sociale, acreditaţi conform legii, cu beneficiarii de servicii sociale;
  • Ordinul nr. 286/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea planului de servicii şi a Normelor metodologice privind întocmirea planului individualizat de protecţie;
  • Ordinul nr. 287/2006 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii pentru centrul de pregătire şi sprijinire a reintegrării şi integrării copilului în familie, precum şi a Ghidului metodologic de implementare a acestor standarde;
  • Ordinul nr. 288/2006 pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei copilului;
  • Cartografierea serviciilor de tip rezidenţial apartinand DGASPC Maramureş;
  • Ghiduri de prezentare a serviciilor de tip rezidenţial, a metodologiei de organizare şi funcţionare a serviciilor (proiectul instituţional);
  • Convenţii de colaborare cu furnizori de servicii sau autorităţi partenere.

 

  • Serviciul Evaluare complexă a copilului gestionează următoarele documente de interes public:
  • anchetă socială, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • fisa medicală sintetică, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • traseul educaţional, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • legislaţia în vigoare.

 

  • Serviciul Evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap gestionează următoarele documente de interes public:
  • Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006;
  • Hotărârea Guvernului nr. 430/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionare a comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
  • Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Maramures.

 

  • Serviciul Management de caz pentru adulţi şi monitorizarea serviciilor sociale gestionează următoarele documente de interes public:
  • Legea nr. 448/2006, privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului României nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de
  • aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006;
  • Hotărârea Guvernului Romaniei nr. 430/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi functionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
  • Regulamentul de organizare şi functionare a Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Maramureş;
  • Regulamentul de organizare şi functionare al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Maramureş;
  • Standardele specifice de calitate pentru centre rezidentiale pentru persoane adulte cu
  •  

 

  • Compartimentul Monitorizare servicii sociale persoane vârstnice gestionează următoarele documente de interes public:
  • Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
  • prevederilor Legii nr. 448/2006;
  • Hotărârea Guvernului nr. 430/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi
  • funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
  • Regulamentul de organizare şi functionare a comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Maramureş;
  • Regulamentul de organizare si funcţionare al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Maramureş;
  • Standardele specifice de calitate pentru locuinţe protejate pentru persoane adulte cu handicap.

 

  • Compartimentul Management de caz adulți gestionează următoarele documente de interes public:
  • Legea nr. 448/2006, privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea Guvernului României nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de
  • aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006;
  • Hotărârea Guvernului Romaniei nr. 430/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi functionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
  • Regulamentul de organizare şi functionare a Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Maramureş;
  • Regulamentul de organizare şi functionare al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Maramureş;
  • Standardele specifice de calitate pentru centre rezidentiale pentru persoane adulte cu handicap.

 

  • Serviciul Intervenție în regim de urgență în domeniul asistenței sociale gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislaţia în vigoare;
  • rapoarte statistice;
  • regulamentul de organizare şi funcţionare al compartimentului.

 

  • Compartimentul Violență domestică gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislaţia în vigoare;
  • rapoarte statistice;
  • regulamentul de organizare şi funcţionare al compartimentului.

 

  • Compartimentul Intervenții în situații de abuz, neglijare, trafic, migrațiune și repatrieri gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislaţia în vigoare;
  • rapoarte statistice;
  • regulamentul de organizare şi funcţionare al compartimentului.

 

  • Compartimentul Pentru copii care au săvârșit fapte penale și nu răspund penal gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislaţia în vigoare;
  • rapoarte statistice;
  • regulamentul de organizare şi funcţionare al compartimentului.

 

  • Serviciul Management de caz pentru copil pentru alternative de tip familial gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislaţia în vigoare ;
  • hotărâri ale comisiei pentru protecţia copilului, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • sentinţe judecătoreşti emise de către instanţă, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • alte acte care sunt considerate ca fiind necesare în funcţie de caz, cu respectarea principiului
  • confidenţialităţii.

 

  • Compartimentul Management de caz pentru copii aflați în plasament familial gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislaţia în vigoare ;
  • hotărâri ale comisiei pentru protecţia copilului, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • sentinţe judecătoreşti emise de către instanţă, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • alte acte care sunt considerate ca fiind necesare în funcţie de caz, cu respectarea principiului
  • confidenţialităţii.

 

  • Compartimentul Management de caz pentru asistenţii maternali gestionează următoarele documente de interes public:
  • acte normative ce reglementează statutul asistentului maternal profesionist şi protecţia şi promovarea drepturilor copilului.

 

  • Compartimentul Management de caz pentru copii aflați în plasament la asistenți maternali gestionează următoarele documente de interes public:
  • acte normative ce reglementează statutul asistentului maternal profesionist şi protecţia şi promovarea drepturilor copilului.

 

  • Serviciul Contabilitate salarizare gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislaţia în vigoare privind salarizarea personalului bugetar.

 

  • Compartimentul Buget – management financiar gestionează următoarele documente de interes public:
  • actele normative în vigoare privind regimul contabilităţii publice;
  • legislaţia în vigoare.
    • Biroul Evidenţă şi plată prestaţii sociale gestionează următoarele documente de interes public:
  • cerere tip de acordare a drepturilor pentru copiii şi adulţii cu handicap;
  • hotărârile de guvern prin care se indexează cuantumul indemnizaţiei pentru persoanele cu handicap şi a bugetului personal complementar;
  • rapoartele statistice pentru persoanele cu handicap neinstituţionalizate existente în evidenţa biroului prestaţii sociale.

 

  • Biroul Achiziţii publice şi contractare servicii sociale gestionează următoarele documente de interes public:
  • comenzi emise către furnizori, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • contracte de achiziţie publică încheiate urmare a licitaţiilor publice organizate, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • acte adiţionale ale contractelor de mai sus, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • dosare de achiziţii, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • caiete de sarcini;
  • procese-verbale de deschidere a ofertelor, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • comunicari ale rezultatelor procedurii de licitaţie aplicată către participanţi, cu respectarea principiului confidenţialităţii;
  • plan de achiziţie publică;
  • raport anual cuprizând contractele de achiziţie publică atribuite în anul precedent;
  • fişe de prezentare a achiziţiei publice;
  • anunţuri de intenţie;
  • anunţuri de participare;
  • invitaţii de participare;
  • anunţuri de atribuire;
  • adrese către Ministerul Finanţelor Publice pentru desemnare de observator la licitaţiile publiceîn situaţiile prevăzute de lege.

 

  • Biroul Administrativ, tehnic și patrimoniu gestionează următoarele documente de interes public:
  • legislaţia în vigoare.

Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii

În abordarea problematicii categoriilor de documente produse și/sau gestionate de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Maramureș s-a procedat prin analiza prerogativelor și atribuțiilor conferite prin legislația în vigoare și a reglementărilor cu caracter normativ intern ale Directorului general și compartimentelor funcționale ale instituției, așa cum acestea au fost indicate în Regulamentul de Organizare și Funcționare al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Maramureș, aprobat prin Hotărârea Consiliului Județean Maramureș numărul 444 din 29.XI.2023 privind aprobarea Organigramei, Statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare ale aparatului de specialitate al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Maramureș.

Demersul a fost centrat pe examinarea categoriilor de documente produse și/sau gestionate la nivelul Directorului General și la nivelul fiecărui compartiment funcțional al instituției, prin raportare la aceste compartimente, întrucât legislația în vigoare nu definește, in terminis, categoriile de documente produse și/sau gestionate de instituție, Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, definind, prin prevederile articolului 2, literele a, b și c autoritățile sau instituțiile publice, informația de interes public și informația cu privire la datele personale.

Astfel, în sensul actului normativ sus-citat, prin autoritate sau instituție publică se înțelege orice autoritate ori instituție publică ce utilizează sau administrează resurse financiare publice, orice regie autonomă, companie națională, precum și orice societate comercială aflată sub autoritatea unei autorități publice centrale ori locale și la care statul român sau, după caz, o unitate administrativ-teritorială este acționar unic ori majoritar, prin informație de interes public se înțelege orice informație care privește activitățile sau rezultă din activitățile unei autorități publice sau instituții publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informației, iar prin informație cu privire la datele personale se înțelege orice informație privind o persoană fizică identificată sau identificabilă.

Singurele precizări făcute prin legislația în vigoare cu privire la categoriile de documente produse și/sau gestionate de către Directorul General al D.G.A.S.P.C. Maramureș sunt făcute prin prevederile articolului 16, alineatul 2, literele c, d, e, f, g și h ale Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al Direcției generale de asistență socială și protecția copilului, regulament care constituie anexa numărul 1 a Hotărârii Guvernului României nr. 797/ 08.XI.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistența socială și a structurii orientative de personal.

Astfel, potrivit dispozițiilor articolului 16, alineat 1, teza II al Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al Direcției generale de asistență socială și protecția copilului, regulament care constituie anexa numărul 1 a Hotărârii Guvernului României nr. 797/ 08.XI.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistența socială și a structurii orientative de personal “în exercitarea atribuțiilor ce îi revin directorul executiv/general emite dispoziții”.

Conform dispozițiilor articolului 16, alineat 3 al Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al Direcției generale de asistență socială și protecția copilului, regulament care constituie anexa numărul 1 a Hotărârii Guvernului României nr. 797/ 08.XI.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistența socială și a structurii orientative de personal, Directorul executiv/general îndeplinește, în condițiile legii, următoarele atribuții principale:

a) exercită atribuțiile ce revin Direcției generale în calitate de persoană juridică;

b) exercită funcția de ordonator secundar/terțiar de credite;

c) întocmește proiectul bugetului propriu al Direcției generale și contul de încheiere a exercițiului bugetar, pe care le supune avizării colegiului director și aprobării consiliului județean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului București;

d) coordonează procesul de elaborare și supune aprobării consiliului județean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului București proiectul strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale, precum și al planului anual de acțiune, având avizul consultativ al colegiului director;

e) coordonează elaborarea rapoartelor generale privind activitatea de asistență socială, stadiul implementării strategiilor prevăzute la lit. d) și propunerile de măsuri pentru îmbunătățirea acestei activități, pe care le prezintă spre avizare colegiului director și apoi comisiei pentru protecția copilului;

f) elaborează statul de personal al Direcției generale; numește și eliberează din funcție personalul din cadrul Direcției generale, potrivit legii;

g) elaborează și propune spre aprobare consiliului județean, respectiv consiliului local al sectorului municipiului București statul de funcții al Direcției generale, având avizul colegiului director;

h) controlează activitatea personalului din cadrul Direcției generale și aplică sancțiuni disciplinare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

i) este vicepreședintele comisiei pentru protecția copilului și reprezintă Direcția generală în relațiile cu aceasta;

j) asigură executarea hotărârilor comisiei pentru protecția copilului.

În baza dispozițiilor articolului 16, alineat 4 al Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al Direcției generale de asistență socială și protecția copilului, regulament care constituie anexa numărul 1 a Hotărârii Guvernului României nr. 797/ 08.XI.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistența socială și a structurii orientative de personal, directorul executiv/general îndeplinește și alte atribuții prevăzute de lege sau stabilite prin hotărâre a consiliului județean, respectiv a consiliului local al sectorului municipiului București.

În lumina acestor prevederi legale, categoriile de documente produse și/sau gestionate de către Directorul General al D.G.A.S.P.C. Maramureș sunt următoarele:

  • dispoziții (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documentele nu conțin date cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • proiectul bugetului propriu al Direcției generale și contul de încheiere a exercițiului bugetar;
  • proiectul strategiei anuale, pe termen mediu și lung, de restructurare, organizare și dezvoltare a sistemului de asistență socială și protecție a drepturilor copilului;
  • proiectele rapoartelor generale privind activitatea de asistență socială și protecție a drepturilor copilului;
  • stadiul implementării strategiilor prevăzute la lit. d);
  • propunerile de măsuri pentru îmbunătățirea acestei activități;
  • actele de numire și eliberare din funcție a personalului din cadrul Direcției generale (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documentele nu conțin date cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • statul de funcții al Direcției generale (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documentele nu conțin date cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • dispoziții de sancționare a a personalului din cadrul Direcției generale (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documentele nu conțin date cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • statul de personal al Direcției generale (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documentele nu conțin date cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • procesele-verbale de control privind activitatea personalului din cadrul Direcției generale și aplicarea sancțiunilor disciplinare personalului (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documentele nu conțin date cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • procesele-verbale de constatare a contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la articolul 135 din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documentele nu conțin date cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • hotărârile comisiei pentru protecția copilului (în măsura în care aceste informații nu sunt exceptate de la accesul liber al cetățenilor sau documentele nu conțin date cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului nr. 679/ 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/ 46 / CE (Regulamentul general privind protecția datelor).

Conform prevederilor articolului 15, alineat 6 al Regulamentului-cadru de organizare și funcționare al Direcției generale de asistență socială și protecția copilului, regulament care constituie anexa numărul 1 a Hotărârii Guvernului României nr. 797/ 08.XI.2017 pentru aprobarea regulamentelor cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistența socială și a structurii orientative de personal “ședințele colegiului director se desfășoară în prezența a cel puțin două treimi din numărul membrilor săi și a președintelui. În exercitarea atribuțiilor ce îi revin colegiul director adoptă hotărâri cu votul a jumătate plus unu din totalul membrilor săi.”

Compartimentul Juridic și contencios produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • cereri de chemare în judecată, specializate în funcție de domeniul dedus judecății;
  • întâmpinări;
  • cereri reconvenționale;
  • cereri de chemare in garanție;
  • cerere de intervenție în procese;
  • cereri de punere în executare a unor sentințe definitive și irevocabile;
  • plângeri penale;
  • avize de legalitate;
  • rapoarte de neavizare, dacă este cazul;
  • puncte de vedere;
  • sentințe si decizii judecătorești;
  • hotărâri ale comisiei pentru protecția copilului;
  • hotărâri ale altor organisme cu atribuții jurisdicționale.

Serviciul Management resurse umane și salarizare produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • dispoziții;
  • contracte individuale de muncă;
  • acte adiționale;
  • declarațiile de avere și de interese pentru personalul care ocupă funcții publice de conducere sau de execuție;
  • rapoarte anuale;
  • procese-verbale;
  • documentele din arhiva D.G.A.S.P.C. Maramureș care se încadrează în lista documentelor de interes public pe resurse umane;
  • anunțurile de promovare, ocupare a posturilor;
  • informații privind desfășurarea acestor concursuri;
  • adrese către diferite instituții publice și autorități;
  • dosare de personal;
  • statele de funcții;
  • carnete de muncă;
  • adeverințe privind calitatea de angajați ai D.G.A.S.P.C. Maramureș și alte tipuri de adeverințe;
  • baza de date privind resursele umane;
  • răspunsuri la petiții – resurse umane;
  • alte informații privind gestionarea personalului;
  • pontaje;
  • dispoziție încadrare personal;
  • statele de funcții;
  • statele de plată;
  • centralizatoare privind situația recapitulativă a salariilor cu contribuțiile angajatorului la bugetele de stat, bugetele asigurărilor sociale, etc.;
  • adeverințe de salarizare;
  • fișele fiscale;
  • declarațiile lunare privind contribuția de sănătate, contribuția de șomaj, contribuția de pensii;
  • situațiile statistice privind salarizarea personalului.

Compartimentul Comunicare, Registratură, Relații cu publicul și IT produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • răspunsuri la petiții;
  • informațiile de interes public comunicate din oficiu în temeiul prevederilor art. 5, alin.1, lit. a-i al Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, privind:
  • actele normative care reglementează organizarea și funcționarea instituției publice;
  • structura organizatorică, atribuțiile departamentelor, programul de funcționare, programul de audiențe al instituției publice;
  • numele și prenumele persoanelor din conducerea instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice;
  • coordonatele de contact ale instituției publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail și adresa paginii de Internet;
  • sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil;
  • programele și strategiile proprii;
  • lista cuprinzând documentele de interes public;
  • lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii;
  • modalitățile de contestare a deciziei instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.
  • buletinul informativ anual care conține informațiile de interes public comunicate din oficiu;
  • raportul periodic de activitate, cel puțin anual;
  • raportul de evaluare a implementării Legii nr. 544/2001;
  • documente transmise de alte servicii de specialitate pentru actualizarea paginii de internet a instituției;
  • comunicate și informări de presă;
  • documentele specifice activității cu caracter informatic.

Compartimentul Monitorizare, strategii, programe și coordonare locală produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • raportări permanente: informare Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului pentru cazuri de decese, abuzuri, răpiri, dispariții;
  • raportări lunare: – fișa lunară de monitorizare a activității de protecție și promovare a drepturilor copilului pentru Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului;
  • situație copii fugiți/dispăruți care beneficiază de o măsură de protecție pentru Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului;
  • situație intrări-ieșiri în sistemul de protecție (cu CNP) care beneficiază de plata alocației de stat.
  • raportări trimestriale: – fișa trimestrială de monitorizare pentru Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului;
  • tipuri de servicii și personal din cadrul DGASPC pentru Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului;
  • copii nepuși în legalitate pe linie de stare civilă pentru Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului;
  • situație copii neînregistrați – către Serviciul public comunitar de evidență informatizată a persoanelor Maramureș;
  • raportări cu copiii părăsiți în unitățile sanitare din județ pentru Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului;
  • raportări semestriale: raport statistic privind Legea nr. 272/2004 si Legea nr. 448/2006 pentru AJPIS;
  • documente gestionate privind atribuțiile de incluziune socială;
  • planul județean antisărăcie și promovarea incluziunii sociale;
  • Legea nr. 519/2002 privind realizarea accesibilităților pentru persoanele cu handicap;
  • Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului.

Compartimentul Secretariatul comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • documentele solicitanților;
  • convocatorul, ordinea de zi și data de desfășurare a ședințelor;
  • certificatele de încadrare în grad de handicap;
  • certificatele de orientare profesională;
  • registrul de procese verbale;
  • registrul de contestații;
  • alte documente eliberate de comisia de evaluare

Compartimentul Secretariatul comisiei pentru protecția copilului produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • documentele copilului;
  • hotărârile de încadrare a minorilor în grade de handicap;
  • orientările școlare ale minorilor;
  • certificatele de încadrare în grad de handicap și/sau orientare școlară;
  • hotărâri pentru plasamente: instituiri de măsură, menținere sau încetare;
  • registrele pentru încadrări în grad de handicap și/sau orientare școlară și pentru certificate grad de handicap și/sau orientare școlară;
  • registrul de corespondență;
  • registrul intrări-ieșiri;
  • registru privind convocarea la ședință;
  • mapa de ședință;
  • procesul-verbal al ședințelor comisiei (pe anul în curs).

Biroul Control intern, managementul calității serviciilor sociale și urmărire contracte produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • documentele supuse controlului.

Compartimentul Audit produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • rapoarte de audit public intern.

Compartimentul Adopții produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • cererea de evaluare în vederea eliberării atestatului de familie/persoana aptă să adopte;
  • fișa de evaluare inițială;
  • ancheta socială;
  • fișa de evaluare psihologică a persoanei potențial adoptatoare;
  • raportul final de evaluare.

Serviciul Management de caz pentru copil pentru alternative de tip rezidențial produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • planul anual de acțiune;
  • raportări trimestriale către serviciul monitorizare privind situația copiilor străzii și alte raportări solicitate de către instituțiile publice centrale și locale cu competențe în domeniul social;
  • ancheta socială;
  • planul de servicii;
  • planul individualizat de protecție;
  • planul de intervenție specifică;
  • dispoziția de plasament în regim de urgență;
  • sentința instanței competente;
  • hotărârea Comisiei pentru Protecția Copilului Maramureș;
  • contract de rezidență;
  • programe educaționale;
  • registru de sesizări și reclamații;
  • registru de evidență a evenimentelor deosebite;
  • adeverințe de venit, adeverințe medicale și alte documente relevante pentru evaluarea situației materiale și stării de sănătate a familiei și copilului;
  • rapoarte de evaluare / reevaluare a situației psihosociale a copilului și/sau familiei acestuia;
  • rapoarte de monitorizare postservicii;
  • adrese către reprezentanți ai autorităților locale, autorități județene, alte direcții generale de
  • asistență socială si protecție a copilului;
  • adrese interne;
  • raportări lunare, trimestriale, anuale;
  • baze de date.

Serviciul Evaluare complexă a copilului produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • raport de evaluare complexă a copilului cu dizabilități;
  • raport de evaluare complexă a copilului în vederea orientării școlare;
  • plan de recuperare;
  • dosarul copilului.

Mențiune: dosarul copilului are caracter de confidențialitate și se pune la dispoziție numai persoanelor abilitate prin lege.

Serviciul Evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • scrisoare medicală – la dispoziția persoanelor care solicită evaluare complexă;
  • cerere-tip de evaluare complexă în vederea încadrării în grad de handicap;
  • plan de servicii;
  • raport de evaluare complexă;
  • proces-verbal de predare.

Serviciul Management de caz pentru adulți și monitorizarea serviciilor sociale produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • lista cu documentele necesare întocmirii dosarului de internare;
  • cerere de internare;
  • ghidul beneficiarului;
  • materiale informative (pliante conținând informații conform standardelor);
  • anchetă sociala;
  • raport de vizită;
  • manualul de proceduri care conține:
  • procedura privind evaluarea/reevaluarea beneficiarilor;
  • procedura privind sistarea serviciilor;
  • procedura privind relația personalului cu beneficiarii;
  • procedura privind înregistrarea și rezolvarea sesizărilor/reclamațiilor;
  • procedura privind protecția împotriva abuzurilor și neglijării;
  • procedura privind notificarea incidentelor deosebite;
  • fișa de evaluare;
  • plan individual de intervenție care conține:
  • programul individual de îngrijire;
  • programul individual de recuperare;
  • programul individual de integrare/reintegrare socială;
  • foaia de ieșire.

Notă: începând de la Manualul de proceduri, documentele au fost elaborate (produse) de către fostul birou de îngrijire de tip rezidențial, dar sunt efectiv folosite de către personalul centrelor.

De asemenea, conform cu vechile Standarde minime de calitate pentru centrele rezidențiale, a fost elaborată, în cadrul Manualului de proceduri și Procedura de admitere în centre, care este folosită de Compartimentul management de caz pentru adulți si monitorizarea serviciilor sociale, fiind conformă cu prevederile art. 20 din Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Maramureș.

Serviciul Intervenție în regim de urgență în domeniul asistenței sociale produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • documente produse privind minorii neînsoțiți solicitanți de azil în România:
  • procese-verbale de predare-primire alimente, îmbrăcăminte, rechizite, etc., la familii sau copii și/sau organizații neguvernamentale;
  • rapoarte sociale privind copilul;
  • note de interviu;
  • solicitări de avocat din oficiu privind reprezentarea în instanță;
  • cerere, în numele minorului de înscriere la școală;
  • dosar privind alocația de stat pentru copii;
  • cerere, în numele minorului de acordare ajutor rambursabil;
  • documente gestionate privind minorii neînsoțiți solicitanți de azil în România:
  • solicitări de reprezentare legală privind minorii neînsoțiți solicitanți de azil în România;
  • motivări juridice pentru instanță în cazuri de recurs;
  • copii acte legitimație temporară de ședere;
  • numire reprezentant legal din partea DGASPC;
  • rapoarte privind evacuările din centrul de cazare pentru solicitanții de azil a minorilor neînsoțiți.

Compartimentul Violență domestică produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • fișa de convorbire;
  • fișa de semnalare obligatorie;
  • evaluare inițială;
  • fișa pentru apeluri mute si greșite;
  • codurile pentru fișa de convorbire.

Compartimentul Intervenții în situații de abuz, neglijare, trafic, migrațiune și repatrieri produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • documente produse privind copii părăsiți în unitățile sanitare din județul Maramureș, copii abandonați:
  • procese verbale de constatare a părăsirii copilului în unitățile sanitare precum și a copilului abandonat;
  • rapoarte de vizită;
  • rapoarte de întrevedere;
  • dispoziție în regim de urgență de plasare a copilului părăsit în unități sanitare la asistent maternal profesionist sau sistem rezidențial;
  • ancheta socială;
  • procese-verbale de predare a dosarelor copiilor;
  • rapoarte sociale privind copilul;
  • documente gestionate privind copii părăsiți în unitățile sanitare din județul Maramureș, copii abandonați:
  • sesizări din partea unităților sanitare din județ;
  • rapoarte de vizită;
  • copii xerox acte de identitate;
  • declarații membrii familiei/copii;
  • ancheta socială;
  • scrisori sau documente medicale;
  • împuterniciri sau acte notariale;
  • fișă de convorbire;
  • fișă de semnalare obligatorie;
  • evaluare inițială;
  • fișa pentru apeluri mute si greșite;
  • codurile pentru fișa de convorbire.

Compartimentul Pentru copii care au săvârșit fapte penale și nu răspund penal produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • documente produse privind copiii.

Compartimentul Management de caz pentru copii aflați în plasament familial produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • ancheta socială privind familia de plasament;
  • ancheta socială privind părinții minorului;
  • raport de evaluare;
  • raport de reevaluare;
  • raport de consiliere;
  • raport de vizită;
  • plan individualizat de protecție;
  • raport psiho-social privind situația minorului;
  • copii acte de identitate;
  • adeverințe medicale;
  • certificat de cazier judiciar;
  • adeverințe de venit sau cupoane de pensie;
  • adeverințe de școlarizare;
  • adrese efectuate și primite de către/la alte instituții publice locale sau centrale.

Compartimentul Management de caz pentru asistenții maternali produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • rapoarte anuale de activitate;
  • formularistica conținută în dosarul copilului respectiv dosarul asistentului maternal profesionist (fără date referitoare la persoane);
  • planificarea anuală a activității;
  • demersurile ce urmează a fi întreprinse de o persoană pentru a deveni asistent maternal profesionist;
  • date statistice;

Cu privire la aceste documente, compartimentul informează următoarele: pentru difuzarea informațiilor trebuie să se țină cont de respectarea principiului confidențialității informațiilor în cazul copiilor ocrotiți și de prevederile Regulamentului din 10 septembrie cu privire la obligațiile ce revin serviciilor publice specializate pentru protecția drepturilor copilului în vederea garantării respectării dreptului la imagine și intimitate al copilului aflat în plasament.

Compartimentul Management de caz pentru copii aflați în plasament la asistenți maternali produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • rapoarte anuale de activitate;
  • formularistica conținută în dosarul copilului respectiv dosarul asistentului maternal profesionist (fără date referitoare la persoane);
  • planificarea anuală a activității;
  • demersurile ce urmează a fi întreprinse de o persoană pentru a deveni asistent maternal profesionist;
  • date statistice;

Cu privire la aceste documente, compartimentul informează următoarele: pentru difuzarea informațiilor trebuie să se țină cont de respectarea principiului confidențialității informațiilor în cazul copiilor ocrotiți și de prevederile Regulamentului din 10 septembrie cu privire la obligațiile ce revin serviciilor publice specializate pentru protecția drepturilor copilului în vederea garantării respectării dreptului la imagine și intimitate al copilului aflat în plasament.

Compartimentul Buget – management financiar produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • bilanț contabil;
  • balanța lunară de verificare;
  • fișe de cont;
  • note contabile;
  • registru jurnal;

– documente justificative:

  • chitanțe fiscale;
  • facturi;
  • ordine de plată;
  • note de recepție;
  • procese-verbale de recepție a lucrării;
  • servicii;
  • procese-verbale de transfer;
  • procese-verbale de predare-primire de produse;
  • fișe de magazie;
  • evidența stocurilor;
  • inventare;
  • procese-verbale de valorificare a inventarului;
  • procese-verbale de casare a mijlocului fix;
  • procese-verbale de casare a obiectelor de inventar;
  • registrul mijloacelor fixe;
  • registrul inventar;
  • bugetul de venituri și cheltuieli;
  • angajamente bugetare, ordonanțări, prevederi bugetare;
  • contul de execuție bugetară;
  • fișele de credite bugetare;
  • situațiile rectificative bugetare.

Compartimentul Evidență și plată prestații sociale produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • dosarele administrative ale persoanelor cu handicap ce conțin date cu caracter personal și care sunt prelucrate sub cod de operator 9355;
  • certificatele de încadrare în grad de handicap, în copie, emise de Comisia de evaluare a persoanelor cu handicap, ale persoanelor adulte beneficiare de prestații sociale;
  • certificatele de încadrare în grad de handicap, în copie, emise de Comisia județeană pentru protecția copilului, pentru copiii cu handicap beneficiari de buget personal complementar;
  • dispozițiile de stabilire, suspendare și încetare a dreptului la asistență socială sub forma de prestații sociale conform legii;
  • adeverințe care atestă calitatea de persoană cu handicap;
  • împuterniciri pentru aparținătorii persoanei cu handicap decedate;
  • acordul înaintat primăriilor pentru angajarea asistentului personal pentru persoana cu handicap;
  • cererea de restituire pentru mandate cu sume întoarse;
  • contractele de muncă ale asistenților personali pentru persoanele cu handicap întocmite de primării;
  • biletele pentru transportul interurban auto și CFR;
  • legitimațiile de călătorie pentru transportul urban și interurban;
  • fișele de magazie cu regim normal și regim special;
  • corespondență specifică biroului prestații sociale.

Compartimentul Achiziții publice și contractare servicii sociale produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • centralizatoare ale necesarelor anuale emise de locațiile DGASPC MM;
  • anexe cuprinzând cantitatea totală de produse/servicii/lucrări ce urmează a fi achiziționate;
  • estimative valorice în baza cărora se determină procedura de achiziție ce urmează a fi organizată;
  • plan anual de achiziții;
  • notă justificativă privind procedura de achiziție aplicată;
  • notă justificativă privind cerințele minime de calificare privind situația economico-financiară și capacitatea tehnică și profesională;
  • notă justificativă privind stabilirea ponderii factorilor de evaluare;
  • notă privind propunerea de desemnare a membrilor comisiei de evaluare;
  • notă privind stabilirea atribuțiilor experților numiți în comisia de evaluare;
  • lista ofertelor primite;
  • procesul-verbal de deschidere a ofertelor;
  • comunicări privind procesele-verbale de deschidere a ofertelor;
  • adrese de solicitare de clarificări sau completări ale documentației de ofertă depuse la licitația publică;
  • raport al procedurii de atribuire;
  • comunicări ale rezultatelor procedurii de achiziție aplicată;
  • angajamente de confidențialitate și imparțialitate;
  • raport de specialitate al experților numiți în comisia de evaluare;
  • contracte de achiziție publică: furnizare/servicii/lucrări;
  • anexe ale contractelor și alte acte însoțitoare ale acestora;
  • acte adiționale încheiate pe parcursul executării contractelor;
  • documente de constatare privind modul de executare a contractului;
  • anunțuri de intenție;
  • anunțuri de participare;
  • invitații de participare;
  • anunțuri de atribuire;
  • raport anual privind numărul contractelor de achiziție publică atribuite în anul precedent;
  • fișa de prezentare a achiziției;
  • adrese și comunicări către M.F.P., A.N.R.M.A.P.;
  • răspunsuri la clarificările solicitate de participanții la licitații;
  • comunicări de anulare a procedurii de licitație;
  • centralizatoare lunare ale raportărilor făcute de către centre privind achizițiile lunare efective;
  • referate de necesitate;
  • bonuri de benzină;
  • foi de parcurs;

Serviciul Administrativ, tehnic, patrimoniu și echipa de intervenție și deservire produce și/sau gestionează următoarele categorii de documente:

  • documentele și formularistica specifică activității.

Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate

În cazul în care o persoană consideră că dreptul său privind accesul la informațiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamație administrativă conducătorului autorității sau instituției publice căreia i-a fost solicitată informația, în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 32-34 din H.G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public. Modele de reclamații administrative se găsesc la anexele 2 a) și 2 b) ale Normelor metodologice.

De asemenea, în cazul în care solicitantul se consideră vătămat în drepturile sale prevăzute de lege, poate depune plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituției sau autorității publice, așa cum prevede art. 22 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare, și art. 36 din H.G. nr. 123/2002.

Protectia Copilului

Adresa: Baia Mare, Str. Banatului, nr. 1

Telefon: 004-0262.22.89.99

Fax: 004-0262.22.83.22

E-mail: office@dgaspcmm.ro

Program de functionare:
luni - joi 8:00 - 16.30
vineri 8:00 - 14:00

Protectia Persoanei Adulte

Adresa: Baia Mare, Str.Victor Babes, nr 54

Telefon: 004-0262.21.70.09

Fax: 004-0262.21.70.09

E-mail: office@dgaspcmm.ro

Program de functionare:
luni - joi 8:00 - 16.30
vineri 8:00 - 14:00

DGASPC Maramures

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență pe site-ul nostru.
Politica de Cookies